چند توصیه تغذیه ای برای سلامت دندان ها

چند توصیه تغذیه‌ای برای سلامت دندان‌ها

با رعایت چند توصیه‌ تغذیه‌ای ساده، به راحتی می‌توانید به سلامت دندان‌های خود
 
کمک کنید.

* هر روز به جای برنج و نان سفید از غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، جوی دو سر و نان

تیره استفاده کنید.

* سبزی‌جات سبز تیره یا نارنجی رنگ بیشتر مصرف نمایید.

* میوه‌های گوناگون بخورید.

* از رژیم پر غلات، میوه‌جات و سبزی‌جات پیروی کنید.

* برای تأمین بخشی از پروتئین روزانه خود ماهی، حبوبات، مغزها و دانه‌ها را در رژیم

    غذایی خود قرار دهید.

  * غذاهای کم نمک مصرف کنید.

 * وزن خود را در حد متعادل حفظ کنید و فعالیت بدنی کافی داشته باشید.

 * به طور کلی در هرم غذایی خود باید غلات کافی، حداقل دو و نیم واحد سبزی‌جات،

   2 واحد میوه، حداقل 3 لیوان  شیر، ماست و پنیر حاوی کلسیم و پروتئین‌هایی مانند

   گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها را قرار دهید و در مصرف چربی‌ها و شیرینی‌ها

    امساک نمایید

/ 0 نظر / 11 بازدید