رژیم لاغری

قابل توجه دوستانی که در مورد رژیم لاغری سوالاتی داشتند

 

کاهش اشتها برای لاغر شدن

 

 

 

فرادی که از رژیم‌های غذایی پیروی می‌کنند، معمولاً از احساس گرسنگی در طول روز

 

شکایت دارند. خیلی‌ها هم به دلیل همین احساس گرسنگی، رژیم‌های خود را دنبال نمی‌کنند

 

 

 

 

 

اما پزشکان معتقدند استفاده از برخی مواد غذایی به کاهش اشتها کمک کرده و با وجود حجم کم، معده را پر می‌کند.

 

 

 

 

 

اولین نوع این غذا‌ها سوپ است که علاوه بر ایجاد احساس سیری، ویتامین هم دارد.

 

تخم‌مرغ که به منبع غنی پروتئین معروف است هم، در صورتی که به عنوان صبحانه

 

خورده شود تا 24 ساعت آینده به طور قابل ملاحظه‌ای اشتها را تحت کنترل در می‌آورد. 

 

 

 

 

 

ماست کم چرب هم معجزه می‌کند. این نوع ماست نه تنها معده را پر می‌کند بلکه

 

کلسیم موجود در آن به سوختن چربی‌های بدن کمک می‌کند. در مورد مصرف سالاد

 

هم که جای بحثی وجود ندارد. فیبر موجود در گیاهان، حجم قابل توجهی از معده را پر

 

می‌کند و به این ترتیب اشتها به خوردن غذای پر کالری از بین می‌رود.

 

 

 

 

 

به گفته پزشکان، خوردن یک مشت بادام در روز بهترین راه کنترل اشتهاست. نگران

 

چربی موجود در بادام هم نباشید، چون قسمت قابل توجهی از این چربی جذب

 

نمی‌شود. لوبیای پخته هم از آن دسته مواد غذایی است که جادو می‌کند و با آزاد

 

کردن تدریجی انرژی در عین کم کالری بودن، گرسنگی فرد را از بین می‌برد.

 

 

 

----------------------------------

 

 

 

آیا ورزش باعث بیشتر خوردن می شود؟:

 

 

 

 

 

آیا واقعا آن مقدار وزنی را که انتظار داشتید کم می کنید؟ اگر مقدار وزن مورد نظرتان را

 

کم نکرده اید ممکن است به دلیل کم کاری شما در انجام فعالیت بدنی نباشد، بلکه به

 

این دلیل باشد که فعالیت بدنی شدید، شما را وادار به مصرف غذای بیشتری کرده است.

 

 

 

تحقیقات نشان می دهد هنگام فعالیت خارج از منزل، زنان بیشتر از مردان، تمایل به خوردن غذای بیشتر دارند.چرا؟

 

 

 

 

 

شاید این امر فقط با خصوصیات روان شناختی مرتبط باشد:

 

 

 

به این ترتیب که فکر می کنیم پس از انجام تمام و کمال فعالیت بدنی روزمره مان می

 

توانیم به اصطلاح یک مقداری ریخت و پاش کنیم. یا شاید به این دلیل باشد که فعالیت و

 

ورزش بیشتر، موجب افزایش دردهای ناشی از گرسنگی در ما می شود.

 

 

 

دلیل این موضوع واقعا اهمیتی ندارد، به شرط این که شما قانون کاهش وزن را به

 

خاطر داشته باشید(کالری سوخته شده باید بیشتر از کالری دریافتی باشد).

 

 

 

در نظر داشته باشید: خوردن کالری بیشتر، راحت تر از سوزاندن همان مقدار کالری به وسیله ورزش و فعالیت بدنی می باشد. 

 

 

 

ه عنوان مثال، انجام یک پیاده روی 30 دقیقه ای می تواند حدود 200 کالری( بستگی به

 

وزن شما و سطحی که پیاده روی می کنید دارد) را بسوزاند. اما شما می توانید خیلی

 

سریع اثر آن 200 کالری را با خوردن 12 عدد بیسکوییت، در زمانی کمتر از آن چه صرف پوشیدن کفش مخصوص پیاده روی تان کرده اید، از بین ببرید.

 

 

 

ورزش و فعالیت بدنی چیزی است که باید در بیشتر روزهای هفته آن را انجام دهید، اما

 

این مسئله به شما اختیار تام نمی دهد که هر چیزی را که خواستید بخورید.

 

 

 

اگر شما اخیرا فعالیت بدنی را شروع کرده اید و فکر می کنید این امر موجب افزایش

 

وزن شما شده است، بهتر است یک بررسی مجدد روی عادات غذایی و مقدار غذایی

 

که می خورید، داشته باشید.

 

 

 

------------------------------------------------------

 

 

 

راه آسان برای کاهش وزن:

 

 

 

اهش وزن به آسانی صورت نمی گیرد و حتی می توان گفت، تا اندازه ای سخت است.

 

اما شما می توانید با ایجاد تغییراتی ساده در نحوه ی غذا خوردن خود، این امر مشکل را آسان کنید.

 

 

 

در ابتدا باید به این نتیجه برسید که برای سالم بودن باید از اضافه وزن جلوگیری کنید.

 

پس باید سعی و تلاش خود را در کاهش وزن نشان دهید.

 

 

 

کاهش وزن فقط انجام پیاده روی نیست، بلکه تغییر در رژیم غذایی نیز می باشد.

 

 

 

تغییر اول: چه می خورید؟

 

 

 

ابتدا باید بدانید چه نوع غذایی را میل می کنید و بر اساس آن تغییرات زیر را انجام دهید.

 

 

 

1- گوشت قرمز را کم مصرف کنید.

 

/ 0 نظر / 17 بازدید